Valtiovalta / Asiakaslähtöisyys

Valtiovalta / Asiakaslähtöisyys

Tämän aamun uutinen

https://yle.fi/uutiset/3-10786984

Asia on mielestäni  erittäin tärkeä ja olisi tärkeää ja suotavaa asiassa päästävän eteenpäin. Vihapuhe on yhteiskunnan suurimpia vaaroja ja on tärkeää että siihen puututaan. On olennaista puuttua siihen mikä aiheuttaa vihapuhetta kuten työryhmäkin oli päätellyt. 

Olisi myös erittäin tärkeää että tähänkin asiaan puututtaisiin

https://yle.fi/uutiset/3-10714790

 Löytyisikö työryhmä joka kehoittaisi ministeriöitä toimimaan, ehkäpä  jopa hallitusohjelmaa myöten miettimään pitäisikö 1.7.2018 tehtyyn liikennepalvelulakiin liittynyttä taksiuudistusta tarkistaa ja siihen paneutua ? 

Yli puolet tarkastetuista takseista oli epäpäteviä. Olisiko kaikkien taksien ja kuljettajien pitänyt olla jollain lailla epäpäteviä jotta valtiovalta reagoisi nopeammin ?

Onko Suomi valtiona huolestunut taksilla matkustamisen turvallisuudesta ?

Onko Suomi valtiona huolestunut kansallisesta kuvastaan joka välittyy maailmalle taksien kautta ?

Millainen kuva Suomen maineesta turvallisena maana välittyy maailmalle ?

Millainen kuva Suomen hintatasosta välittyy tulevana kesänä maailmalle lukuisten turistien kautta ? Kuinka valtiovalta pystyy valvomaan taksimaksuja ?

https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000006101049.html

Turismi on Suomessa erittäin nopeasti kasvava toimiala. 

Traficomin mukaan valvontaiskuista on tarkoitus tehdä pysyvä käytäntö.

Onko tämä mielestäsi riittävä valtiovallan  reaktio ?

kommentoi tai kirjoita info ( ät ) liikennesote.fi